Sulland kjøpte Albjerk Bil for 442 millioner, der 363 millioner var såkalt goodwill. - Vår nye struktur skal sikre at familieformuen forvaltes på en profesjonell måte, sier Wenche Albjerk.
Les hele saken >
Norske bilforhandlere bidro til at Vend-eide Nettbil dro inn rekordoverskudd i fjor. - Vi ser økende aktivitet blant forhandlerne i budrundene.
Les hele saken >
Produsenten overtar med øyeblikkelig virkning BYD-importen fra Hedin i Sverige: - Vi er stolte av å fortsette som forhandler, sier Anders Hedin.
Les hele saken >
Fjoråret bød på et nytt gigantunderskudd for Nio i Norge. Mens man i andre markeder har gått over til privat importør, ser det ut til at man vil tape ytterligere i Norge i 2025.
Les hele saken >
Forhandlerkonsernet forsynte seg med 43 % av Toyota-volumet i fjor. Dette sier de om 2024-resultatene og nybil-forsinkelsene i andre halvår.
Les hele saken >
Det var varslet tørke og et elendig tredje kvartal. Nå er mange av bilene som skulle komme i fjerde kvartal skjøvet til neste år: - Vi jobber hardt for å få leveringer.
Les hele saken >
En høyere andel Model 3 i 2024 medførte at Teslas omsetning falt en god del fjor.
Les hele saken >
BIL og OFV presenterte i dag en oppdatert prognose for 2025: - Personbil går bedre enn vi antok ved starten av året, mens varebil går tregere.
Les hele saken >
En tradisjonsrik forhandler forklarer hvorfor han bytter importør og merke: - Salgstallene er grunnen til at vi gjør denne endringen.
Les hele saken >
Oppdatert: 01.07.2025 12:25
BILSALGET: At Tesla gjør det dårlig globalt, er tydeligvis dårlig nytt for norske konkurrenter. Her er registreringstallene for juni og første halvår.
Les hele saken >
Oppdatert: 01.07.2025 12:22
Produsenten oppbemanner med BYD-ansatte i Norden, og har overtatt importen i Finland. - Vi har en langvarig kontrakt i Norge, men vi må levere, sier RSA-sjefen.
Les hele saken >
Torill Eidsheim blir ny leder for samfunnskontakt og mobilitet i OFV: - Hun bygger bro mellom fag, politikk og samfunn.
Les hele saken >
Nå tar sønnene i en av Norges mest tradisjonsrike bilfamilier over ledelsen av hver sin bilforhandler, i byen der konsernene dominerer. - Vi merker marginpress, men også at kundene er tilbake.
Les hele saken >
Arvid Sulland svarer på spekulasjoner om eierskap i Motor Gruppen, om kinesiske bilmerker og forklarer store investeringer på små steder: - Ingen kan leve av plusspoeng.
Les hele saken >
Voyah-importøren fortsetter å tynge bunnlinjen til Sulland-konsernet. Sulland fikk likevel et solid resultatløft etter fjorårets bunnår: - Vi presterer nok over gjennomsnittet.
Les hele saken >
Nardo Bil fortsetter sin offensiv for å bli en topp 10-aktør i Norge, og satser videre med nye merker: - Noen selskaper er premature og nystartet, og trenger mer tid.
Les hele saken >
- Det er ofte de mindre bilforhandlerne hvor eierne er aktive i butikken som leverer gode tall, sier merkeforhandleren som mistet et bilmerke i fjor.
Les hele saken >
Møller Mobility Group har fått en knallsterk start på året på nybil. Men resultatet vitner om store utfordringer på servicemarkedet, viser dagens delårsrapport.
Les hele saken >
Oppdatert: 25.06.2025 11:30
Egil Stenshagen fikk et rekordresultat på 1,3 milliarder i 2024. Han eier fortsatt én bilforhandler, som har mistet et bilmerke og barbert bunnlinjen: - Jeg gir den ikke bort.
Les hele saken >
Volvo Car Norways gjeld økte fra åtte til 900 millioner kroner etter at Care By Volvo ble avviklet. I 2025 er disse bilene solgt til Nordea for 1,230 milliarder kroner.
Les hele saken >