- Produsenten måtte omprioritere, sier RSA-sjef Frank Dunvold til BilNytt.no.

- Bilene som skulle vært i Norge er omdirigert til et annet marked hvor det er viktigere å få solgt bilene nå, forklarer han.

Om Norge vil få nye tildelinger av modellen Arrizo 5e er ikke klart.

- Det kan være at vi tar inn en annen Chery-modell som passer bedre i det norske markedet, sier Dunvold, og viser til at Chery er klar med både elektriske SUVer og ladbare hybrider.

Les også: RSA blir Chery-importør

BilNytt.no meldte i starten av oktober at 25 forhandlere var klare for å selge Chery og at elbilen skulle lanseres i løpet av oktober.

- Har ikke responsen fra kundene vært god nok?

- Vi har opplevd positiv respons fra både forhandlere og kunder, og vi kommer til å fortsette å satse på Chery, sier Dunvold.

Dunvold understreker at RSA har en langvarig importavtale med Chery.

Mot slutten av 2020 lanserer Chery den elektriske SUVen Exeed, med firehjulsdrift og som trolig kan leveres som 7-seter. Merket har også en mindre SUV, Tiggo4, med samme drivlinje som Arrizo 5e.

Les også: RøhneSelmer skal selge Maxus

Les også: Birger N. Haug blir Suzuki-, Isuzu- og Maxus-forhandler

Les også: Disse skal forhandle Maxus - RSA i innspurt med nytt elbilmerke

 Følg BilNytt.no på Facebook