Tøffe tak: Måtte selge unna for 100 millioner i lagerkampanje

Tøffe tak: Måtte selge unna for 100 millioner i lagerkampanje

Etter flere år med gullresultater fikk Bil i Nord et resultatfall på 96 % i 2023. Det er én klar hovedårsak til at marginen ble barbert ned til kun 0,2 %.
Les hele saken >
Tar nye grep: - Vi må tidligere inn i ungdommenes liv

Tar nye grep: - Vi må tidligere inn i ungdommenes liv

Slik jobber merkeforhandlere for å knuse mytene om bilbransjen: - Vi må snu vårt renommé rundt middagsbordet i de mange hjem.
Les hele saken >
- Ytterpunktene møtes på «Fremtidens Bilbransje»

- Ytterpunktene møtes på «Fremtidens Bilbransje»

Petter Smebye leder til daglig en stor merkeforhandler og er sentral i «Fremtidens Bilbransje» i august. Han deler sine tanker rundt situasjonen i bilbransjen: - De minste aktørene som er igjen møter flere og flere utfordringer.
Les hele saken >
Eksklusivt innblikk: Slik er Teslas mobile service-oppskrift

Eksklusivt innblikk: Slik er Teslas mobile service-oppskrift

Norges største bilmerke skaper fortsatt enkeltoverskrifter med misfornøyde kunder, men har samtidig tatt syvmilssteg i servicemarkedet. Nå tar produsentens mobile serviceenheter 25 % av service-volumet.
Les hele saken >
Andresen Bil: - Vi gjør ingenting som ikke er avtalt med Bertel O. Steen

Andresen Bil: - Vi gjør ingenting som ikke er avtalt med Bertel O. Steen

Selv om et kommende oppkjøp ligger i kortene, sier comeback-lederen at den store familieeide forhandleren verken vil selge eller kjøpe. - Vi ønsker å være lojale.
Les hele saken >
Resultatet stupte 94 % for RSA: Fra 448 til 26,5 millioner

Resultatet stupte 94 % for RSA: Fra 448 til 26,5 millioner

2023 var et krevende år for RSA, der bilkonsernet kom i brudd med lånevilkårene på slutten av året. Resultatmarginen gikk fra 10 % til 0,6 % - og Frank Dunvold har sagt at 2024 ser ut til å bli enda mer krevende.
Les hele saken >
Bedre marginer for Bilia i Norge: Fra 2.0 % til 3,4 %

Bedre marginer for Bilia i Norge: Fra 2.0 % til 3,4 %

Bilia Norge gikk i minus på nybil. Det er servicemarkedet og bruktbil som er forklaringen på den kraftige forbedringen i resultatene.
Les hele saken >
Går mot stor konkurs: - Korthuset er i ferd med å rase sammen

Går mot stor konkurs: - Korthuset er i ferd med å rase sammen

Marcusbil-sjefen bekrefter til BilNytt.no at konkurs ser ut til å være eneste utvei. Han forteller at det etter hvert har vist seg ikke å være mulig å få noen løsning med bankene.
Les hele saken >
Kraftig forsinket: Åpner i Oslo i dag

Kraftig forsinket: Åpner i Oslo i dag

Omsider, etter tre år, åpner batteribyttestasjonen til Nio i Oslo. I tillegg åpnes fem øvrige stasjoner i løpet av to uker, mens ytterligere tre er varslet. Men Nio-salget tar ikke av.
Les hele saken >
Sharebox er kjøpt opp

Sharebox er kjøpt opp

- Oppkjøpet av norske Sharebox skal komme bilforhandlere til gode over hele Europa. 
Les hele saken >
Har vokst til syv byer og 12 bilmerker i en tøff tid

Har vokst til syv byer og 12 bilmerker i en tøff tid

Til tross for et null-resultat i 2023 har Idar Slatlem gjort flere oppkjøp og satt i gang flere byggeprosjekter. Nå er flere detaljer klare.
Les hele saken >
Som kjerringa mot strømmen: Roser finansministeren - og satser fossilt

Som kjerringa mot strømmen: Roser finansministeren - og satser fossilt

RSA importerer kinesiske biler til et titalls markeder i Europa. Nå deler Frank Dunvold sine tanker om hvordan kinesiske bilprodusenter vil svare på straffetollen, og hvorfor han vil lansere en fossildrevet bil inn i 2025.
Les hele saken >
- Kortsiktig kinderegg eller fremtidig bilbransjehistorie? «Følg med på Vidar. Det blir action!»

- Kortsiktig kinderegg eller fremtidig bilbransjehistorie? «Følg med på Vidar. Det blir action!»

KOMMENTAR: Skrives det nå bilbransjehistorie? Sulland og Motor Gruppen inngår noe så uvanlig som en strategisk allianse. Det er like logisk som det er oppsiktsvekkende!
Les hele saken >
Minusresultat for Gumpen: - Vi er selvfølgelig ikke fornøyd

Minusresultat for Gumpen: - Vi er selvfølgelig ikke fornøyd

Dette sier Per Helge Gumpen om resultatet som gikk fra 110 millioner i pluss til 12 millioner i minus.
Les hele saken >
Inngår allianse: Sulland og Motor Gruppen går sammen om å selge Dongfeng og Voyah

Inngår allianse: Sulland og Motor Gruppen går sammen om å selge Dongfeng og Voyah

Motor Gruppen og Voyah-importøren inngår partnerskap: - Avtalen gir umiddelbar effekt for Motor Forum, Motor Gruppen Imports forhandlere, samt for Sulland sitt importselskap.
Les hele saken >
Voyah-importøren med underskudd på 164 millioner: - Vi har stor tro på kinesiske biler

Voyah-importøren med underskudd på 164 millioner: - Vi har stor tro på kinesiske biler

Konsernsjef Arvid Sulland forklarer kjempetapet hos Voyah-importøren: Kollaps i markedet, høye lager- og rentekostnader, oppstartskostnader og ikke tilstrekkelig valuta-sikring.
Les hele saken >
Sulland: Halvert margin for forhandlerne i tøft nybilmarked

Sulland: Halvert margin for forhandlerne i tøft nybilmarked

- Nybil er rett og slett krevende, særlig med tanke på alle kampanjene som går. 
Les hele saken >
Nå er straffetollen innført - i Norge er hver fjerde nye bil fra Kina

Nå er straffetollen innført - i Norge er hver fjerde nye bil fra Kina

Selv om straffetollen fra i dag er innført i EU, vil det frem til november pågå en dragkamp med svinekjøtt, konjakk og tyske premiumbiler i potten. Hittil i år er 25 % av det norske nybilvolumet produsert i Kina.
Les hele saken >
Ny konsernsjef i Gill Gruppen: - Han vet hvordan vi jobber

Ny konsernsjef i Gill Gruppen: - Han vet hvordan vi jobber

Lars Borger Hansen blir ny konsernsjef i Gill Gruppen. Dette mener den nye konsernsjefen blir viktig i fremtiden.
Les hele saken >
Skal ikke dumpe Fleks-bilene i markedet: - Kommer ikke til å skje

Skal ikke dumpe Fleks-bilene i markedet: - Kommer ikke til å skje

Selskapet som har oppdraget med å selge drøyt 1.800 biler etter Fleks-konkursen kommer ikke til å oversvømme markedet med billige bruktbiler: - Det tar den tiden det tar.
Les hele saken >

 
Bil FirmaBil YrkesBil MotorBransjen BilNorge BilNytt
© 2024 BilNytt.no / Bilforlaget AS
Hovfaret 17B, Postboks 63 Skøyen, 0212 Oslo, Tlf: 23 03 66 00
Utviklet av SafeConsult [© 2024]