Bilia starter med et nytt bilmerke når selskapet kjøper Porsche-forhandler med to anlegg i Sverige.
Les hele saken >
Oppdatert: 26.02.2021 09:07
Møller Mobility Group hadde sitt beste år noensinne i fjor, samtidig som konsernet foretok både nedbemanninger og permitteringer. - For folkene våre var 2020 et krevende år, og det er godt å gi noe tilbake, sier Petter Hellman.
Les hele saken >
Møller Bil sin firedobling av resultatet henger tett sammen med forretningsområdet bruktbil. Norges største forhandlerkjede selger imidlertid fortsatt langt flere nye biler enn brukte biler. Se tallene.
Les hele saken >
Forhandlervirksomheten i Møller Bil var Møller Mobility Groups gullkalv i fjor. På kun ett år har resultatmarginen økt fra 1,35 % til 4,74 % for Møller Bil i Norge.
Les hele saken >
Oppdatert: 25.02.2021 14:50
Møller Mobility Group satte både rekord i bunnlinje og omsetning i 2020, langt foran tidligere rekorder.
Les hele saken >
Oppdatert: 25.02.2021 14:51
I 2019 sa forhandleren opp merket som følge av Bertel O. Steens opprydding i forhandlernettverket. Nå har forhandleren ombestemt seg.
Les hele saken >
I fjor økte bruktbilsalget med nesten 10 %. Veksten fortsetter, og hittil i år er veksten på over 5 %. - Interessen for brukte bensin- og dieselbiler er definitivt til stede i markedet, og disse bruktbilene står hittil i år for i underkant av 79 % av antall eierskifter, sier markedssjef Jan Petter Røssevold i OFV.
Les hele saken >
Frydenbø og Kvernelands nye bilkonsern MyCar Group ekspander til nye lokasjoner: - Bilforhandlerne har overlatt omsetningen av tre millioner dekk til dekkforhandlere, sier Dekkstra-styrelederen, som mener merkeforhandlerne må ta tilbake dekkvirksomheten.
Les hele saken >
I mars lanseres det nye bilmerket Cupra i Norge. Det skal blant annet gjøres fra Møller Eiendom sitt nye torg på Skøyen i Oslo, der importøren etablerer en erstatter for den nedlagte «tapasbaren» på Ulven.
Les hele saken >
Marius Hayler får med seg en kollega fra Jaguar Land Rover når han skal bygge opp Nio i Norge. Det kinesiske elbilmerket skal lanseres på en måte som ligner mer på Tesla, enn andre kinesiske etableringer i Norge.
Les hele saken >
NYTT BILKONSERN: Først etablerte Frydenbø Bil og Kverneland Bil felles dekkvirksomhet. I fjor fusjonerte de skadevirksomheten. Nå går de sammen om en stor bruktbilsatsing, og alt samles i det nye bilkonsernet MyCar Group. Selskapet skal ledes av Erik Diesen - som likevel ikke forlater bilbransjen.
Les hele saken >
De to familieeide vestlands-konsernene, som nå går sammen om store deler av bil-virksomheten, har begge over 100 års historie. De er representert i 10 byer med til sammen 14 bilmerker, men merkeforhandler-virksomheten til konsernene vil imidlertid fortsette separat.
Les hele saken >
Stor biltransport-aktør har mer enn 50 % vekst i antallet bestillinger fra bilimportørene: - Våre kunder forventer rekordimport av biler.
Les hele saken >
Autoretur setter ned gebyrsatsene ved import av bil med 50 kroner.
Les hele saken >
Konsern får enda et merke inn i porteføljen, og etablerer sitt tredje forhandlerselskap som skal forhandle tre bilmerker: - Vi er mulighetsorienterte, sier mannen som skal bygge opp det nye selskapet.
Les hele saken >
Den ferske MG-importøren ville kommet inn på topp 5 i BilNytt.no sin forhandlerundersøkelse, dersom merket hadde vært kvalifisert til å være med. Se i hvilken disiplin bilmerket er i en egen klasse, ifølge forhandlerne.
Les hele saken >
Bilkonsernet øker til åtte bilmerker ved å etablere en forhandlerkjede parallelt med eksisterende forhandlerkjede. - Det er to grunner til dette, sier den nye daglige lederen.
Les hele saken >
Norges største Ford-forhandler ble Maxus-forhandler i 2019. Nå har forhandleren kuttet Maxus-salget, til tross for at det er en stund til Ford kommer med elektriske varebiler.
Les hele saken >
Det har tilsynelatende aldri vært flere uferdige nye biler som selges. Feil, tilbakekallinger og reklamasjoner har ført til illsinte kunder og nettforum som går varme. På toppen av dette kommer en kuldeperiode som slett ikke har senket temperaturen - men derimot senket rekkevidden. Nå får norske bilforhandlere skylden for dette også - blant annet av NAF som ber oss glemme WLTP.
Les hele saken >
Det er et taktskifte i bruktimporten i februar. Det er elbilene som øker mest, enkelte modeller mer enn andre.
Les hele saken >