Under bilutstillingen Autopia arrangeres i i Trondheim Spektrum denne helgen, lanserte Voyah-importør Electric Way med brask og bram en ny designlinje for Voyah Free.

Den er spesialget for Norge, visstnok etter norske kunders ønsker:

Det dreier seg om «verdenspremiere» for Black Line, som i praksis er å erstatte kromdetaljene med sort farge, og – mot et tillegg i pris – å tilby helsort interiør. 

Voyah Free Black Line har en kampanjepris på 839.000 kroner inkludert vinterhjul og gummimatter.

De første bilene skal være klare til utlevering rundt 20. juni. 

Nye Voyah Free Black Line lanseres i Trondheim denne helgen. Ifølge importøren er dette en spesialmodell for Norge, som «bygges om» etter at den er produsert.

Rentekampanje
Voyah har samtidig lansert en kampanje der de i samarbeid med finansieringspartner Santander låser månedsprisen på billånet i tre år:

- Økte renter og levekostnader rammer oss alle, og vi opplever at det viktigste for mange nå er forutsigbarhet knyttet til måndelige utgifter, sier Torje Sulland.

Han er administrerende direktør i Electric Way.

- Med lav, bundet rente i tre år kommer vi folk i møte på dette, og sørger for at du har det komfortabelt både når du kjører bil og når du skal sove om natta, legger han til.

Kundene tilbys et lån med innskudd 119.900 kroner og deretter en fast månedlig innbetaling på 4.990 kroner de første tre årene av løpetiden.

Det er basert på en fastrente på nominelt 0,99 %, som betyr en effektiv rente på 2,29 % i disse tre årene.

Totalprisen på lånet blir i eksempelet 695.354 kroner basert på et lånebeløp på 634.790 kroner over 7 år.

Slik presenteres rentekampanjen til Voyah i e-posten som blir sendt til potensielle kunder:

Les også: Priskrigen fortsetter: Ber aktørene roe gemyttene

Kort leveringstid
Prisen på Voyah Free, som selges fullt spesifisert med tilgjengelig utstyr, er per i dag 749.900 kroner for lagerførte biler og 839.000 for bestillingsbiler – som for kampanjemodellen.

Registreringstallene viser at det er utfordrende å få avsetning for bilene i dagens marked, selv for store og etablerte organisasjoner som Electric Way som er en del av Sulland-konsernet

Utfordringene overrasker ikke Voyah-sjefen, som var klar over at 2023 ville bli et knalltøft år da BilNytt.no snakket med ham like etter jul.

- Nå må alle jobbe mye hardere for at kundene skal signere kjøpekontrakt, sa Voyah-sjef Torje Sulland til BilNytt.no i desember 2022.

Registrerte opp bilene i desember
BilNytt.no har i flere omganger skrevet at nybilmarkdet så langt i 2023 har vært svært krevende.

Senest i går meldte Hedin-konsernet om bratt fall i ordreinngangen.

Hittil i 2023 er det ifølge tall fra Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) ikke registrert noen nye Voyah i Norge, men det er omsatt 16 brukte Voyah.

I 2022 ble det i alt registrert 396 Voyah Free i Norge, viser OFV-tallene.

Av dem ble nesten samtlige – 386 – registrert i desember før avgiftsendringene trådte i kraft, et flertall av dem helt på tampen av måneden og dermed året.

Mange ble registrert på det Sulland-eide bil-administrasjonsselskapet Autoplan:

For å kunne registrere samtlige biler som var bestilt fra produsenten Dongfeng i Kina, lanserte nemlig Electric Way en «leie før eie»-kampanje i samarbeid med Autoplan som gikk ut på å tilby kunder å leie bilene i seks måneder før de eventuelt gikk til anskaffelse av bilen.

Har rustet opp agentnettverk
Det er bare litt over et år siden BilNytt.no skrev at Sulland skulle etablere Voyah-importør. I dag er organisasjonen på plass. 

Voyah har nå showroom følgende steder:

  • Oslo (Electric Way)
  • Drammen (Sulland)
  • Hamar (Sulland)
  • Gjøvik (Sulland)
  • Sarpsborg (Sulland)
  • Trondheim (Sulland)
  • Hønefoss (Motorpool)
  • Harstad (Caron)
  • Holmestrand (Autocenteret Fjeldstad)
  • Skien (Lassen Auto)

Senest i den første uken i mai kom siste skudd på agent-treet til Electric Way da Mazda-forhandleren Lassen Auto i Skien signerte sin kontrakt med Voyah-importøren.

Slik presenteres prislås-kampanjen til Voyah for kundene på sosiale medier.

Tips BilNytt.no:
Atle Falch Tuverud | Karoline Sandvik Hernar | Knut Moberg |
Knut Moberg d.e | Martin Mørk | Jon Winding-Sørensen | Petter Knutsen Bjørkelo


 Følg BilJobb.no på LinkedIn