I januar meldte BilNytt.no at servicemarkedsdirektør Sten Engebretsen hos Volvo Car Norway hadde fått fått jobb hos Volvos hovedkontor i Sverige.
Nå har Volvo Car Norway ansatt Lise Teslo (54) som ny leder for servicemarkedet i Norge.
Teslo går inn i stillingen som Head of Service Market Development hos Volvo Car Norway. Hun kommer fra stillingen som Head of Strategy and Business Development hos BMW Northern Europe, en stilling hun hatt siden høsten 2019.
Før det var hun aftersales manager hos BMW Norge.
- Bred kompetanse
Teslo har tidligere vært regionssjef og servicemarkedssjef i Harald A. Møller og BMW Norge.
- Lise har bred kompetanse fra bilbransjen generelt og servicemarkedet spesielt. Vi er svært godt fornøyde med at Lise, med sin lange og gode erfaring, skal lede utviklingen av servicemarkedet videre for Volvo, sier Rita Kristin Broch, administrerende direktør i Volvo Car Norway.
Teslo begynner i Volvo Car Norway innen 1. juli.
- Med Lise Teslo med på laget ser vi fram til å ta servicemarkedet inn i en spennende fremtid der elektrifisering i økende grad vil prege vår virksomhet, sier Broch.
Les også: Volvos fundementale endringer
- Servicemarkedet er meget viktig for Volvo-handelen og med konsepter som Volvo Personlig Service (VPS) og Personlig Service Tekniker (PST), som bidrar til både effektivitet og kundetilfredshet, har vi gjort store fremskritt de senere årene, sier Rita Kristin Broch.
- Volvo har utmerket seg
Lise Teslo vil dermed få en sentral lederrolle i forretnings- og forhandlerutviklingsavdelingen i Volvo Car Norway.
- Volvo har i flere år utmerket seg med måten de har drevet servicemarkedet. Jeg håper at jeg med min erfaring kan bidra til å løfte dette arbeidet videre sammen med gode kolleger i VCN og et sterkt forhandlernettverk, sier Lise Teslo.
- Dette blir en interessant og spennende utfordring som jeg gleder meg til å ta fatt på, fortsetter hun.
Teslo har høyere utdanning fra Østfold Ingeniørskole.
Volvo Car Norway AS er et heleid datterselskap av Volvo Car Group og har 48 forhandlere i Norge. I 2020 ble det registrert 9.412 nye biler fra Volvo i Norge, som utgjør en markedsandel på 6,7 %.
Tips BilNytt.no:
Atle Falch Tuverud | Stian Blindheim | Øystein Byberg | Knut Moberg | Jon Winding-Sørensen | Petter Knutsen Bjørkelo

Følg BilJobb.no på LinkedIn